Voorstellen nieuwe Discus bak

profielfoto

Rol: gebruiker
Aantal berichten: 0

Na een aantal jaren niet meer actief met discussen begin dit jaar weer gestart met een grote bak en discussen.

Ik heb al vele discussen versleten over de jaren, van wildvang tot nakweek.

Helaas na een aantal maanden toch weer de helft van de vissen verloren (6 v/d 13). Misschien toch te snel van verschillende verkopers erin gedaan.

Het is inmiddels weer tijd, na een aantal maanden stabiel te zijn, om er weer een aantal discussen bij te plaatsen. Ik twijfel nog waar heen te rijden.

Tegenwoordig zijn de originele wildkleuren bijna niet meer te vinden. Mijn zoon vind alle nieuwe kleurslagen geweldig, hoe vreemder de kleuren (wit, vlak blauw, vuurrood) des te mooier hij ze vind.

Ik val meer op de wildkleuren en dan de mooie grote ronde en high body met dikke koppen en bulten onder de keel. Zeg maar wat ik vroeger in de Duitse Degen en Axelroth boeken zag en nooit kon betalen.

Het is mijn eerste bak met zand maar ik ben niet overtuigd. De planten doen het niet echt lekker, alleen de snelgroeiers terwijl mijn temperatuur relatief laag staat (27°C), er CO2 op de bak staat en ik er voeding bij doe.

De bak is inmiddels aardig dicht gegroeid met 3 soorten (eikenblad, valisneria en de opvolger cacomba en heel veel kroos) als ik terugkijk naar de foto dus ook weer snoeien en zand naar achter hevelen.

Voor water verversen heb ik inmiddels een slang naar buiten (zomer) of toilet (winter) en met een emmer in de gootsteen met pompje voer ik het weer terug. 50% verversen per week is dan goed te doen.

Geen handtekening

Geplaatst door: Peter Erven

profielfoto

Rol: gebruiker
Aantal berichten: 160

Sander, Welkom.

Ik ben er zelf ook al een hele tijd uit geweest en weer herbegonnen.

De originele wildkleuren zijn idd ook in mijn ogen de mooiste. Een mens kan het niet mooier maken. bowtie

Waar je die kunt halen is net zo'n moeilijke vraag, als wat je mooi vindt. Ligt uiteraard ook in welke regio je woont en hoe ver je wilt rijden.

Ikzelf kom uit zuidoost-Limburg en ga wel eens naar Würselen, Geleen of Hasselt, In Aken ben ikzelf nog niet geweest, moet ook goed zijn.

Bij die winkels waar ik kom zijn ook nagenoeg geen wildkleuren te vinden. In Hasselt hebben ze wel vaker "wildvang"(is in feite F1) Ik heb daar wel mijn 3 Heckel gehaald. Daarnaast komt voor mij de rood-turquoise het dichts in de buurt. In Geleen heb ik wel 'Alenquer' gehaald, nagenoeg de bruine discus.

Mochten ik er met de namen naast zitten, ik ben er al een tijdje uit geweest.

Veel plezier met je bak.

sunglasses Peter

Ik heb discusvissen voor mijn plezier en niet voor de keurmeesters.

Om een reactie te plaatsen moet u ingelogd zijn, login.